top of page

DROPSHIPPING

​

 

Yazımıza E-ticaret yöntemlerinin biri birinden daha iyi ya da daha kötü olmadıklarını, herkes için farklı bir yöntemin ya da bu yöntemlerin birleÅŸiminden oluÅŸan bir sistemin daha etkili olabileceÄŸini hatırlatarak baÅŸlamak istedik.

 

DiÄŸer tüm iÅŸ modellerinde olduÄŸu gibi, dropshipping'in de bir takım avantajları ve dezavantajları vardır. En önemli noktalardan birkaçını derledik.

​

Maliyetler

ÇoÄŸu iÅŸ modelinin aksine, stoksuz satış iÅŸi açmak nispeten daha az baÅŸlangıç ​​sermayesi gerektirir. Bu, özellikle online pazaryerlerinde satış yapabilmeyi, potansiyel giriÅŸimciler için ideal hale getirir. Dropshipping yönteminde, stok maliyetinin olmamasının yanında sabit maliyetler de düÅŸüktür. Ürünlerin önceden satın alınması ve dolayısıyla geçici olarak depolanması gerekmediÄŸinden, maÄŸaza iÅŸletmecisi tesis, personel ve ekipman maliyetlerinden tasarruf saÄŸlar ve buradan artan kaynaklar baÅŸka bir yere yatırabilir. Bunun yanında düÅŸük adetlerde ve çoÄŸu zaman perakende fiyattan satınalma yaptığından dolayı ürün maliyetler yüksek olabilir. Ayrıca hedeflediÄŸiniz pazarda, iade ürünler için bir depo çözümü bulmanız gerektiÄŸini de unutmamalısınız.

​

DüÅŸük Risk

DüÅŸük baÅŸlangıç ​​sermayesi nedeniyle, stoksuz satış iÅŸi yeni baÅŸlayanlar için maddi olarak düÅŸük bir risk oluÅŸturmaktadır. Hızlı satış saÄŸlanamasa bile, temizlenecek stok olmadığı için zarar büyümez. Bu, dropshipping'i belirli ürünlerin veya farklı pazarlama stratejilerinin popülaritesini fazla risk almadan test etmek için ideal hale getirir.Bunun yanında ürünü tüketiciye teslim edeceÄŸiniz süreyi ve bu süreçte karşılaÅŸabileceÄŸiniz zorlukları arttırabilir.

 

Esneklik

Ürün türü veya iÅŸ yeri fark etmeksizin, stoksuz satış iÅŸi esneklik sunar. GeniÅŸ bir ürün yelpazesi ve sabit bir stok olmadan talep üzerine ürün alımı sayesinde, büyük sapmalar olmadan trend ürünlere geçiÅŸ mümkündür. Ayrıca, dropshipping ticareti evden de rahatlıkla yapılabilir. Satıcı sadece iyi bir internet baÄŸlantısına ve potansiyel tüketicilere ürünlerini gösterebilme fırsatına ihtiyaç duyarlar.

​

Sevkiyat ve ürün kalitesi

SipariÅŸ üçüncü bir tarafça iÅŸlendiÄŸinden, perakendecinin ürünlerin doÄŸru sevkiyatı veya kalitesi üzerinde çok az etkisi vardır. Günümüzde birçok üretici ve tedarikçi Avrupa'dan deÄŸildir ve bu nedenle teslimat süreleri uzundur. Bir ürün geç ulaşırsa veya hasar görürse, müÅŸteri memnuniyeti ve bununla birlikte satıcının puanı ve itibarı da zarar görür. 

​

Sevkiyat sürelerini kendi kontrolünüzde tutmak ve ürün kalitesinden emin olmak için ilgili ülkede size destek olacak bir hizmet saÄŸlayıcısı ile çalışmanız sizi bir çok sorun ve ek maliyetten kurtarabilir.

ÖrneÄŸin Avrupa pazarında satış yapmak istiyorsunuz;

Dropshipping de yapsanız, ürünlerinizi satış hızınıza göre belirleyeceÄŸiniz küçük adetlerde stoklayabilirsiniz. Haftada 10 adet ürün satışınız varsa o üründen 10 adet Almanya’da bir depoda saklayıp, sipariÅŸ geldiÄŸinde sevk edip her hafta azalan adediniz kadar yeni ürün tedarik etmeniz güvenli olacaktır.

Bunun yanında tüketici iadeleri için de yine Avrupa’da bir hizmet saÄŸlayıcı ile çalışmak, Türkiye’ye iade kargo ücreti ya da imha etmekten daha hesaplı olacaktır.

 

İletişim kanalları

Åžikayet durumunda, müÅŸteri için tatmin edici bir çözüm bulmak için sipariÅŸleri mümkün olan en kısa sürede takip etmek mümkün olmalıdır. Ancak aracı rolünde bu zordur. Burada hızlı bir ÅŸekilde geri bildirim verebilmek için hem tüketici hem de tedarikçiniz ile iyi bir iletiÅŸim kurmak önemlidir.

Tüketici ile iletiÅŸim ve ÅŸikayetlerin karşılanması ile ilgili olarak satış yaptığınız ülkelerin dilinde iletiÅŸim kurabilmeniz eÄŸer bu mümkün deÄŸilse bir hizmet saÄŸlayıcıdan yararlanmanız gerekebilir.

​

Kar marjı

Ürünler isteÄŸe baÄŸlı olarak satın alındığından her ürünün birim maliyeti daha yüksek ve kârı daha küçüktür. Günümüzde Dropshipping pazarındaki rekabetin yoÄŸunluÄŸu bu durumu daha da zorlaÅŸtırmaktadır. NiÅŸ veya trend ürünlere odaklanmak bu konuda size yardımcı olabilir. Henüz satılacak ürünün seçimi yapılırken konuyla ilgili danışmanlık almak sizi daha sonra karşılaÅŸabileceÄŸiniz zorluk ve maliyetlerden kurtarabilir.

 

MarkalaÅŸma

Satıcıların ürünü veya ambalajı kiÅŸiselleÅŸtirmek için çok az fırsatı vardır.

EÄŸer bir ara depoda ürünleri tekrar elleçlemiyorsanız, ürün tedarikçinizin paketlediÄŸi ÅŸekilde tüketiciye ulaÅŸacaktır.

​

Dropshipping yaparken satacağınız ürünlerin bir nevi aracısı olduÄŸunuzu ve aslen tedarikçinizin ürününü sattığınızı unutmayarak strateji geliÅŸtirmekte, özellikle reklam harcamalarınızı yaparken size hem kısa hem de orta vadede fayda saÄŸlayacak ÅŸekilde planlamanız gerekmektedir. E-pazarlama ve reklam konularında tecrübeniz yoksa bu konuda da dışarıdan destek almanın maliyetinizi düÅŸüreceÄŸinden emin olabilirsiniz.

 

Peki, dropshipping yapmaya deÄŸer mi?

​

E-ticaret önümüzdeki yıllarda da hızla büyümeye devam edecek. Daha önemlisi bu büyümenin ana lokomotifi uluslararası online perakende satışları olacak. Almanya ve Türkiye de dahil olmak üzere tüm ülkeler bu konudaki kanunlarını ve prosedürlerini yenilemeye ve kendilerini önümüzdeki yıllara hazır hale getirmeye devamediyor. 

​

Dropshipping, dijital ticarette düÅŸük riskli bir baÅŸlangıç ​​sunuyor. Ancak uzun teslimat süreleri ve iletiÅŸimde yaÅŸayacağınız sorunları iÅŸinizi tamamen durdurabilecek ölümcül etkiler yaratabilir. Uzun vadeli baÅŸarı için uygun ve sürekli bir tedarikçi ve ana pazarınız olan ülkede ihtiyacınız olan tüm hizmetleri size saÄŸlayabilecek bir iÅŸ ortağı size para ve zaman kazandıracaktır.

 

​

bottom of page